החודש הזה הוא אחד החודשים האלו,
שבו אני ממש רוצה שיהיו 30 שעות ביממה,
רק כדי שלא ארגיש אשמה לא הספקתי את כל מה שהייתי אמורה…
אם רק היתה דרך לחלק בצורה שווה את הזמנים שאין לי מה לעשות בהם
לבין העמוסים.. הו, איזו משאלה נחמדה היתה מתגשמת.
בינתיים, אשמח לשתף אתכם ב- 3 טריקים שאני נוקטת
בהם ביומיום כדי לשפר יעילות:
1. עשו דברים שאתם שונאים בבת אחת:
זהו טיפ של דן אריאלי, כלכלן התנהגותי שכתב את הספר המפורסם
“לא רציונלי ולא במקרה”
הוא מסביר את הטיפ הבא בדוגמת טבילה באמבטיה:
כשנכנסים לאמבטיה חמה, בדקות הראשנות ממש ממש כיף ונוצרים כל שניה.
כעבור זמן מה הטבילה נלקחת יותר כמובן מאליו וכמות ההנאה פוחתת.
אם צריכים לפתע לצאת מהאמבטיה ואז לחזור אליה, (כי שכחנו את השמפו בחדר השני) כשנחזור שוב נתמלא בהרגשת הכיף הראשונית.
זה בגלל שהגוף מסתגל:
גם לדברים טובים, גם לדברים רעים.
לכן-
1. מומלץ לא לעשות דברים טובים ברצף וכן לעשות דברים ששונאים ברצף
הגוף מסתגל ומתרגל לחוסר ההנאה ואז המשימה פחות נוראית.
במילים אחרות:
כשאני צריכה לקפל כביסה (וערימות הכביסה שלי יעידו על כמה אני מנסה להמנע מכך) אני עושה כמה שיותר בבת אחת:
הגוף מסתגל גם לשעמום שבכביסה וקל יותר לבצע מטלות ולסיים אותן.
מסקנה:
קחו את המטלה השנואה עליכם, ועשו אותה עד הסוף.
זה יהיה פחות סבל מאשר לחלק אותה לחלקים.
2. הפכו מטלות צורכות זמן לאוטומטיות:
מה הדבר שאתם מבזבזים עליו הכי הרבה זמן?
-שיחות עם לקוחות?
-ללכת לבנק?
-לחכות בדואר?
-לעבור ולשלם חשבונות?
-לחכות בתור בקופה בסופר?
נסו כמה שיותר לייעל את התהליכים ולחסוך בזמן,
אפילו אם זה אומר לשלם קצת יותר כסף.
דוגמאות:
– לעבור למערכת חשבוניות ממוחשבת.
היא עולה יותר מחשבוניות רגילות (בקצת) אבל חוסכת ללכת לדואר,
חוסכת לעבור בצורה מייגעת חשבונית-חשבונית כאשר לקוח שואל משהו,
ואפילו נראית יותר מקצועית מאשר חשבוניות רגילות.
– לקנות אונליין כשאפשר (רכישות בסופר וכדומה).
– לשלם למישהו (כמו רואה חשבון או יועץ מס) שיעשה עבורכם את הבירוקרטיה. הרבה פעמים זה גם חוסך כסף במקומות לא צפויים.
חסכו מעצמכם היכן שאפשר את העייפות המטלית והפיזית של להתעסק עם משהו שצורך ממכם כל כך הרבה אנרגיות, ושמרו את האנרגיות לדברים החשובים באמת.
3. לחסוך זמן על ידי התייעלות מקצועית:
כמה זמן אתם מבזבזים ביום על לא לעשות דברים מהר
במקצוע שלכם?
זה יכול להיות להקליד במקלדת אות אות כי אתם לא יודעים להקליד בשיטה עיוורת,
זה יכול להיות לעשות עבודה כפולה כי אתם לא יודעים לגבות קבצים (או לא יודעים
איך לעשות את זה באופן אוטומטי-ראו סעיף קודם),
-או כי אתם פשוט לא יודעים איך לעשות את העבודה מהר יותר ואין לכם את מי לשאול,
או לא יודעים אפילו מה לשאול?
תחשבו אם ה”אני” הנוכחי שלכם היה יכול לחזור ל”אני” של לפני 5 שנים וללמד אותו
את כל מה שאתם יודעים עכשיו! כמה זמן הייתם חוסכים! נכון?
אני אפילו אעדיף את המשאלה הזו על המשאלה של 30 שעות ביממה..
האם יש כרגע קורס/ הדרכה/ איש מקצוע שתוכלו להעזר בו כדי לקדם את עצמכם מקצועית?
אולי יש ועוד לא מצאתם אותו והוא שווה חיפוש?
התייעלות מקצועית היא המפתח לא רק לחסכון בזמן אלא גם להחשב מקצועי בתחומך.
כל המקצוענים האמיתיים הולכים להשתלמויות, כנסים, ימי עיון וכדומה כדי להשאר בעניינים.
רוצים להישאר בעניינים?