חיפוש

קשתות ומלבנים בסקצ’אפ

מתעסקים עם המלבנים והקשתות בסקטצאפ?

 האם אתם מכירים את הכלים הפחות מוכרים?

נתחיל מהאייקונים החדשים שנראה בסרגל הכלים Drawing

המרחיבים לנו את טווח העבודה בשרטוט-

א. כלי המלבן המסובב

rectangle

אייקון חדש זה מאפשר לנו לעשות מלבן בזויות שונות בקלות:

1. נבחר את הפקודה

2. שני הקליקים הראשונים יגדירו את אורך הצלע

3. הקליק השלישי מגדיר את אורך הצלע השניה, וגם את הזוית.

ניתן גם להקליד ערך מספרי:

נקליד את מספר המעלות הרצוי-> פסיק-> המידה של הצלע.

למשל 45,100

כאשר נרצה זוית של 45 וצלע של 100 ס”מ.

כמה זה שימושי?

זה בהחלט חוסך לנו את השימוש בפקודה Rotate

אבל בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים, כמה כבר צריך מלבן מסובב?!

הפקודות הבאות עוזרות לנו לייצר קשתות חדשות שלא היו:

ב. קשת מהמרכז:

arc

1. הקליק הראשון יהיה במרכז,

2. הקליק הבא קובע את התחלת הקשת,

3. הקליק האחרון את סופה.

עד עכשיו היה לנו רק את כלי הקשת שנקרא “2 נקודות” וזו בהחלט קשת שיכולה להיות שמישה

הרבה יותר.

ג. קשת של 3 נקודות

3-point

קשת זו גמישה יותר:

1. קליק ראשון בהתחלה

2. קליק שני באמצע

3. קליק שלישי בסוף.

נשתמש בקשת זו לרוב כאשר נרצה לשרטט “לפי העין” ופחות כאשר יש פרמטרים מוגדרים

להיצמד אליהם.

ד. כלי הפאי.

כלי זה מאפשר לנו ליצור קשת שהיא כבר פאה סגורה, מה שיוצר צורה של פקמן:

pie

 1. קליק ראשון במרכז הפאי

2. קליק שני בהתחלה

3. קליק שלישי בסוף.

פקודה זו בעצם חוסכת לנו לשרטט פאה,

אפקטיבי במצבים שבהם הקשת שאנו יוצרים אינה נמצאת על המישור הרצוי וקשה לנו ליצור ממנה

משטח סגור.

__________________________________

מה לגבי הקומפוננטים הדינמיים?

ידעתם שבסקטצאפ יש קומפוננטים הניתנים לשינוי בקליק?

בגרסה זו, ניקח את כלי היד מתוך סרגל הכלים שנקרא Dynamic Components

ונקליק על הדמות (בכל גרסה הדמות משתנה, פה יש דמות יחסית ותיקה מגרסה 2015 בשם סטיב, אבל בכל גרסה יש דמות אחרת מגניבה)

כל קליק יחליף לו את צבע המשקפים! מדהים!

Steve

איזה כיף!

למדנו קצת על המלבנים, קשתות וקומפוננטים דינמיים!

אם זה עשה לכם תיאבון לעוד, אולי אתם מוכנים לליגה של הגדולים וללמוד לרנדר?

מוזמנים לקבל מידע על

קורס סקטצ’אפ מבסיס עד מקצוענות

ואחריו קורס הרינדור- ויריי ופוטושופ!

הנה תמונה של לפני ואחרי מהרינדור- נכון מגניב!?

render