(וכן, גם אני חלק ממשפחה שכולה ויש לי 2 אחים שעשו שירות קרבי
ועושים גם מילואים קרביים).
1. להראות חוזק ולהמשיך בשגרה.
אין צורך להתנצל על כך שאנו ממשיכים בעבודה כרגיל,
אם לא נמשיך לעבוד- לחיילים לא תהיה מדינה לחזור אליה.
2. להמשיך למכור אפילו כשתחום העיסוק נחשב מותרות:
נכון: עיצוב פנים, אדריכלות, סטיילינג אינם הכרחיים לקיומנו המיידי,
והלקוחות יכולים לחשוב- למי בכלל יש ראש לחשוב על לשפץ את הסלון כרגע?
דווקא כאן צריך להרים ראש בגאווה
ולהסביר כי בגלל שאין הרבה קונים בחנויות יש יותר מבצעים,
ואווירה טובה וחדשה בבית חשובה כעת לשיפור מצב הרוח יותר מתמיד!
3. הטבות לתושבי הדרום/צפון/מרכז…
מדינתנו התומכת תמיד מתגייסת לעזרה
לתושבים וגם אתם יכולים:
ישנם המון עסקים שכעת מציעים הטבות בחינם או במחיר סמלי לתושבי האזור המלחמתי.
זה זמן מצוין לפרסם את עצמכם בצורה שתועיל לתושבים, וגם תתן פרסום חיובי עם לגיטימציה לפרסום הזה.
ברגע שתפרסמו לכו-לם כי אתם נותנים שירותים בחינם לדרום, ושאם מישהו מכיר מישהו שאתם יכולים לעזור לו, שיפנה אתכם,
גם הלקוחות מהמרכז ומהצפון יקראו ויחייכו וזה יתן לכם נקודות זכות אצלם.
4. עיצוב יצירתי בעיתות מלחמה:
-הממ”ד דורש עיצוב מחדש?
-רוצים להפוך את המרחב המוגן למרחב מעוצב?
חשבו על הזוית שלכם כמעצבים בה תוכלו לתרום ללקוחות.
שהיה במרחב נעים, אסתטי וכזה שכיף לשהות בו תתרום הרבה מאוד לאווירה המתוחה כאשר יש אזעקה.
כך, עיצוב הופך ממותרות לא הכרחיות לענין שבאמת יש לו משמעות.
5. אנשים קשובים יותר מתמיד לחדשות:
לאתרי אינטרנט, למיילים, לסלולרי, לפייסבוק. מדוע שלא תהיו שם גם אתם, ותראו נוכחות?
זה לא אומר שאתם צריכים להפציץ במודעות פרסומיות חסרות טאקט,
אלא להפך:
להשמיע את הקול שלכם במצב הנוכחי,
להעלות תמונות עם הבן שהתגייס,
להעלות סטטוסים על תמיכה בחיילים,
או פשוט לשתף איך אתם מרגישים במצב הזה.
זה הזמן הכי חזק שבו לקוחות שלכם באמת יקראו את הדברים האלו, ויגלו שהם מגלים הזדהות אתכם, שותפות גורל ואנרגיה דומה לאותם הדברים.
כאשר הלקוח בבוא הימים יצטרך לבחור בעל מקצוע, הוא יזכור את התקופה הזו וידע שיש לכם מן המשותף.
6. לבוא במגע אישי.
אם היתה אי פעם תקופה לגיטימית ליצירת קשר, זה עכשיו:
הרימו טלפון, שלחו סמס, כתבו מייל, אפילו מכתב אמיתי בדואר (כן, זה עדין קיים!)
ובו שאלו את הלקוחות שלכם:
-איך אתם מסתדרים? יש הרבה אזעקות?
-גם הבן/בעל שלכם גויס?
-מה שלומכם בימים אלו?
יש לקוחות שתבחרו לעשות זאת באופן טלפוני יותר אישי ויש כאלו שבתפוצה רחבה דרך המייל. הכל בסדר.
בתקופה זו אנשים מרגישים צורך לשתף בפחד, כאב ובלבול והם ישמחו על האוזן הקשבת.
בסופו של דבר, אנשים קונים מאנשים.
זה אומר שקשר אישי הוא הכרחי ביצירת הלקוחות הבאים שלכם.
7. מפגש יצירתי:
מה דעתכם לעשות מפגש במרחב מוגן בו תדברו על המומחיות שלכם?
המפגש יכול להיות בתשלום סמלי, מלא או בחינם.
המטרה תהיה ליצור אינטרקאציה בינכם לבין הלקוחות בפורמט לא מחייב,
כך הם יוכלו להכיר אתכם ואתם אותם,
עשו את המפגש רלוונטי לתקופה ואפשר אפילו בהומור יחסי:
כיצד לעצב את פינת האוכל בצבעי הסוואה?
לבנות אוהל בחדר הילדים… וכו’.
8. לתכנן את המבצע שלאחר המבצע:
המבצע המלחמתי יגמר מתישהו בקרוב וזה זמן מצוין לתכנן את המבצע שלכם!
הכינו כבר את החומרים, הפליירים, הפרסומים וההצעות כדי שלמחרת סיום מבצע יהיה לכם חדשות מעולות להציע.
כבר אמרנו שלאנשים יש רצון לפצות על הזמן האבוד, תנו להם את ההזדמנות לפצות אותו איתכם!
משהו מתוך הדברים האלו פגש אתכם במקום טוב ובא לכם ליישם אותו?
אם כן, ממש אשמח שתכתבו כאן בתגובות מה אתם לוקחים מכאן ומה תיישמו,
זו יכולה להיות הזדמנות מצויינת לפרסם את עצמכם במקום בו יש הרבה קוראים ובחינם!
משהו מתוך הדברים שכתבתי נראה לכם ממש מתאים לכם אבל אין לכם מושג איך להתחיל ליישם אותו?
בשביל זה מועדון העילית שלנו כאן! כדי להתייעץ, להעזר, לתת כתף- בעיתות מלחמה או שלום.
שיהיה שבוע שקט,
שלכם- ענבל(ת)