שלום חברים,
זהו מדריך נוסף על יצירה של סצינה מרונדרת בוי-ריי דרך סקאטצ’אפ, וי-ריי פוטושופ וקצת קצת קצת 3DMAX.
את המדריך יצר בחור מוכשר בשם Trox Pagunsan, ותוכלו למצוא את המאמר המקורי כאן.
לקחתי את הרשות להציג את התמונות שהוא הציג במדריך שלו ולהוסיף להן פרשנות, הסברים ותיאורים.
מקווה שתהנו, אתם מוזמנים לשאול כל שאלה בסוף הבלוג, מבטיחה לענות לכולם.
ככה זה נראה בסוף:
1. האור שנשפך על הרצפה מהחלון נראה מאוד מציאותי.
2. האור הכללי נראה מציאותי: לא חשוך מידי ולא מואר מידי, יש נעימות חמימה לתמונה.
3. הקומפוזיציה: נכון שאמא לא היתה מרשה לשים את הכדורגל בסלון ובטח לא שהכרית תשכב עליו ( הכרית לבנה, אבוי!) אבל בשביל הקומפוזיציה זה מאוד מתאים, זה נותן תחושה ש”גרים בבית”.
3. החומרים נראים מציאותיים: הרצפה מבריקה במידה, הבד של הספה נראה רך ומזמין והמתכת במנורה, בכסא ובפעמון הרוח נראית מציאותית.
4. צבעוניות כללית: רוויה בצבע, עשירה בהצללות ומלאת חיים.


הגדרות של וי-ריי: למה צריך לשים לב כאן?
הכרית:
מאיפה הביאו כרית כזו יפה?
בסקטצ’אפ יש לנו קצת בעיה להכין כריות מהסוג הזה כי אין פקודה שעושה את זה באמת טוב. יש פלאגינים שונים שעוזרים במלאכה אבל המלאכה קצת ארוכה מידי בשביל כרית בודדת… אז בוא נמצא קיצור דרך:
נוריד מהאינטרנט כרית !
בדוגמא הזו, מר טרוקס בחר ללכת לאתר מאוד מפורסם שנקרא evermotion.org, ואז לאזור ההורדות ומשם להוריד כרית שתיפתח בתוכנת טרי-די מקס (3DSMAX)
קישור להורדות באתר : לחצו כאן
מתוך טרי-די מקס הוא ייצא את הכרית בפורמט 3DS, פורמט שניתן לייבא אותו בתוך סקאטצ’אפ וכך היינו מקבלים כרית.
אבל- לא לכולם יש בבית 3DSMAX, לכן אעודד אתכם ואומר שאפשר בהחלט למצוא ברשת אובייקטים בתלת מימד שהם כבר בפורמט של 3DS.
זה בעצם מגדיל לנו מאוד את המאגר של ה 3D WareHouse כי עכשיו אנחנו לא מוגבלים רק לתוכנת סקאטצ’אפ אלא יכולים לעבוד עם כל תוכנה שיודעת לייצא לפורמט שסקאטצ’אפ יודעת לקרוא.
*פרט חשוב: כדי לייבא אובייקטים בסיומת 3DS נצטרך את סקאטצ’אפ-פרו, התוכנה שעולה כסף.

איך מייבאים את הכרית?
File-> Import.
אגב, אנשים נחמדים עשו את התהליך הזה במקומנו ונוכל למצוא כריות יפות גם בתור ה 3D WareHouse.
לינק לכרית יפה שמצאתי במחסן של גוגל: לחצו כאן

הגדרות חומרים:
לאחר שהגדרנו את ההגדרות הכלליות, יש פה הסבר על הגדרת החומרים למרות שתמצאו אותי אומרת שתמיד מומלץ להגדיר את התאורה קודם, אבל זה שלב שטרוקס החליט לא לפרט עליו הרבה.
אז מה יש לנו פה?
1. הגדרת המתכות:
נבחר את החומר שנרצה להגדיר וניתן לו שכבה של reflection: ברק.
נלחץ על ה M כדי להגיע להגדרות המתקדמות ונבחר בסוג השתקפות של אפקט פרנל.
נשנה את הערך של ה (IOR ( Index of Refrection
ל-20, כמו שמופיע בתמונה.

2. הגדרת הבד לספה ולכסאות:
כדי להגדיר חומר שנראה בדי, נבחר טקסטורה מתאימה ונתאים לה את מפת הבליטות, או בשמה הלועזי: Bump Map
הטקסטורה הירוקה שאתם רואים בתמונה מצד ימין היא התמונה שמייצגת את הבד עצמו
והטקסטורה האפורה היא הבליטות על הבד שיהפכו אותו למציאותי יותר ופחות חלק.


הגדרות תאורה:
במדריך הזה הגדרות התאורה לא ממש מפורטות עד הסוף, טרוקס בחר להראות כאן את הצבע שהוא השתמש לקיר ובנוסף את ההגדרות של התאורה המלבנית שהוא השתמש בה במודל.
אני לא בטוחה איפה הוא מיקם את המלבן הזה, ישנן מספר אופציות, אבל אפשר ללמוד מתוך התמונה הזו שהצבע שהוא בחר למלבן הוא לבן והעוצמה שלו נמוכה: 3 יחידות.
הגדרות נוספות:
את רמת ה Subvis הוא העלה מ- 8 ל- 12 כדי ליצור אור יותר איכותי ועמוק
ואת ה Shadows bias הוא הקטין מ 0.01 ל- 0 כדי לשנות קצת את הצורה שבה הצללים נראים.

ואיך אפשר בלי קצת פוטושופ?
בתוך פוטושופ, מר טרוקס מתנצל שהוא לא יכול להראות לנו את הרינדור המקורי לפני הפוטושופ כי הוא לא מוצא אותו אבל הוא מסביר שהוא עשה שינוי בצבעוניות בצורה הבאה:
1. בחירה באופציה Auto Color שנמצאת בתפריט IMAGE
2. שינוי הניגודיות ב IMAGE->Adjustments-> Brightness/contrast לערך של 65.
3. שינוי הנתונים ב Image->Adjustments->Curves לפי התמונה
4. הוספת זוהר על ידי Filter->Distort -> Diffuse Glow לפי התמונה.

זהו, תם ונשלם הרינדור.
המדריך הראה לנו בצורה מאוד מפורטת את הדגשים כדי ליצור רינדור מוצלח שנראה מציאותי, ומי שמכיר קצת וי ריי יכול לראות שאלו לא הגדרות יוצאות דופן או חדשניות: קצת ניסוי וטעיה והרינדור שלכם ייצא ממש טוב.
מקווה שמצאתם את המדריך מועיל.
רוצים להכיר עוד?
קורס ויריי בשילוב פוטושופ לגרסה ויריי 3 נפתח במחיר מוזל, לפרטים נוספים כנסו לכאן