התחברות לאתר

כניסה למנויים

   054-5-939-287       ענבל תורי    This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

קטגוריות מאמרים

מדריך רינדור פנים: SketchUp+Vray+PhotoShop- כיצד המומחים עושים זאת?

נכתב על ידי ענבל תורי
ענבל תורי
שיתוף פעולה חדש עם קולור טאץ! לחברי האתר ינתנו הנחות משמעותיות בחנות ההדפסות הגד
המשתמש כרגע אונליין
ביום שני, 14 נובמבר 2011 in V-ray

המדריך הבא לקוח מאתר האינטרנט מקורות וי-ריי וסקאטצ'אפ והוא למעשה תרגום של מדריך שעשה מרנדר מוכשר מאוד בשם לאו ונזואלה.

 

הרשתי לעצמי להוסיף למדריך הערות והדגשות במקומות המתאימים כדי להפוך אותו למדריך שימושי ויעיל עבורכם.

לכל שאלה, אנא הגיבו בתגובות ואני מבטיחה לענות בהקדם האפשרי.

תהנו,

ענבלת

 

 

*הרינדור הבא נעשה בעזרת התוכנות:

SketchUp Pro 8,

Vray core 1.49.01

Photoship cs3


הגדרות בסיסיות של המודל:

לאחר מידול של שעות רבות, להלן תמונה של המודל שאותו אנו עומדים לרנדר:


 

 
לאחר המידול של תלת המימד והוספת הטקסטורות, נרצה לגשת לעריכת התאורה: התאורה היא אחד האלמנטים החשובים ביותר ברינדור ונרצה להגדיר ראשית איך הצללים והאור נופלים בתוך החדר.
נעשה זאת על ידי הגדרת האור והצל מתוך סרגל הכלים של סקאטצ'אפ:

 

 

לאחר שאנו מרוצים מהגדרות הצללים, ניגש למצלמה ונגדיר סצינה שאותה נרצה לרנדר. 

נבחר סצינה המתאימה לפרויקט ובקומפוזיציה נכונה:

 

 

 נשמור את המבט (מיקום המצלמה) בתור אחת הסצינות ( SCENE)

 

כך נראית אותה התמונה ללא הוספת האור והצל:

 

 

 

הגדרת חומרים וטקסטורות:

אראה לכם כאן כמה מההגדרות החומרים החשובות שהגדרתי.

מצורפים למאמר מפות הטקסטורות, הבאמפ והדיספלייסמנט. 

חומר העץ:

*הגדרת Reflection Layer והגדרת מפת פרנל Fresnal map

 

 

 

 

 הוספת מפת באמפ:

הוספת תמונה בגווני אפור היוצרת כמו באמרפים על הכביש: שטח גס עם עליות ומורדות עליו הטקסטורה מתלבשת.

מפת הבאמפ עוזרת לטקסטורה לקבל עומק, חספוס ושינויי גבהים.

 

 חומר העור:

כדי ליצור מראה אמיתי של עור יש ליצור חומר חדש ולהגדיר לו גם שכבת Reflections ולהוסיף לו מפת Fresnal

 

 

 וגם פה יש להשתמש במפת באמפ

 הטקסטורות בהן השתמשתי עבור חומר העור:

 

 

 הכנת חומר הזכוכית.

נכין חומר חדש של זכוכית ונגדיר לו שכבת Reflection

עם מפת Fresnal

 

נגדיר הגדרות של זכוכית:

IOR 1.55

שזה ראשי תיבות של 

Index of Refraction

כלומר, כיצד האור נשבר כאשר הוא חודר לחומר.

 

 

תאורה:

נשתמש בתאורת IES עבור הספוטים בתקרה.

 

 

 

 

 כדי להגדיר את התאורה , ראשית נבחר את סוג התאורה מתוך סרגל הכלים ונמקם אותו כך שיהיה קצת יותר נמוך מהספוטים ויפנה קצת אל הקיר.

 נלחץ עכבר ימין על כל תאורה ונבחר מהתפריט את האופציה שבתמונה.

נעלה את הקובץ הרצוי.

 

ניתן להוריד 30 סוגי תאורה שונים של ספוטי IES כאן:  לחצו עליי

 

 

 הגדרות רינדור:

אלו הגדרות עבור רינדורי פנים שלקוחות מהגדרות ברירת המחדל של התוכנה עם שינויים קלים.

ההגדרות יוצרות רינדורים מהירים יחסית אך עם תוצאה טובה

 

 

 

 

 

 

 

 

זו התוצאה של הרינדור לפני שלב העריכה הסופית בפוטושופ (או בתוכנת עריכה אחרת)

 

 

 

אנו משתמשים בתוכנת פוטושופ  כדי להעצים את הרינדור הסופי.

פוטושופ נותן לתמונה את ה-וואו שלה ואת העומק הנדרש על ידי שינוי הניגודיות, הדגשת תאורה, הוספת אנשים וצמחיה, שינוי הרקע והוספת עומק כללי.

 

נתחיל בלשנות את הניגודיות (הקונטרסט) על ידי פקודת ה Curves. ניתן להגיע אליה בקלות על ידי CTRL+M או בתפריט :

Image-> adjustments-> curves

 העצמת התאורה:

 נמשיך באפקטים של תאורה על ידי בחירת מברשת ומעבר על גופי התאורה, כמו שאתם רואים בתמונה.

 

 

 

 נמשיך לשינוי הצבעים:

כדי לתת לתמונה עוד חיות ורווית צבעים נשחק עם איזון הצבעים על ידי לחיצה במקלדת על CTRL+B

או בתפריטים:

Image-> Adjustments->Color Balance

 

 נמשיך לשחק עוד קצת עם הצבעים עד שנגיע לתוצאה הרצויה

 

 

 נחזור אל הCURVES שלנו על ידי CTRL+M ונמשיך לשנות את הקונטרסט לאחר שינוי הצבעים:

 

 

 החלק האחרון: הוספת לוגו וחתימה ( לא חובה)

והרי לכם התמונה הסופית:

 

תגיות לא מתוייג

תגובות

הרשמה בחינם לניוזלטר

Cron Job Starts